Ik leef dus ik leer.
Kinderen leren het best wanneer ze verbanden kunnen leggen tussen nieuwe kennis en hun eigen leefwereld. Daarom brengen we de wereld actief de school binnen en trekken we er regelmatig op uit. We gaan vaak op uitstap en doen work-shops. Door te luisteren, onderzoeken en experimenteren ontwikkelen kinderen zich tot nieuwsgierige, kritische denkers die de wereld begrijpen.
Ervaringsgericht leren geeft kennis een diepere betekenis en versterkt het zelfvertrouwen om een mening te vormen en te delen. Wereldoriëntatie staat centraal in ons onderwijs en wordt nauw verweven met taal. Begrijpend lezen, woordenschat en spreken, maar ook beeldende vorming sluiten hier naadloos op aan.
Onze schooleigen methode volgt een tweejarige leerlijn, waarbij de leerdoelen verdeeld zijn over zeven grote thema’s: omgeving, duurzaamheid, tijd, fauna & flora, vrije tijd & gezondheid, diversiteit en persoonlijke ontwikkeling. Het bijzondere is dat alle groepen op hetzelfde moment binnen hetzelfde thema aan het exploreren zijn, wat zorgt voor samenhang en verdieping in het leerproces.