Positief schoolklimaat

Op onze school bouwen we elke dag aan een positief en stimulerend schoolklimaat vanuit de principes van onze methode.

 

We vormen een veilig klasklimaat door in te zetten op onze onderlinge relaties, een huiselijke warme inrichting en duidelijke afspraken waarin we het eigenaarschap van de leerlingen hoog in het vaandel dragen. (Stengel en blaadjes van de bloem).

 

De bloem (het gewenste gedrag) willen we begieten met verschillende druppels (acties) zodat de bloem kan groeien. Dit willen we doen vanuit 4 uitgangspunten (de gieter):

  • op een herstelgerichte manier,
  • waarbij de acties (de waterdruppels) leeftijdsadequaat zijn,
  • met voldoende eigenaarschap ( ze nemen hun eigen leerproces in handen) van onze kinderen
  • communiceren we duidelijk en transparant.

We geloven in onze leerlingen door hen op een positieve manier te ondersteunen en helpen hen door als team zelf model te staan voor het gewenste gedrag.

 

We streven ernaar om vanuit dit gezag een duurzame relatie met de leerlingen op te bouwen.

 

Onze visie is gebaseerd op een gezond evenwicht tussen liefde, discipline en vertrouwen.